صادرات به اروپا

By اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۰مقالات
صادرات به اروپا

صادرات به اروپا

صادرات به اروپا یکی از راه های مهم در توسعه اقتصادی کشور به شمار می­رود که در حال حاضر شرکت­های بزرگ ایران برای افزایش درآمد پس از تامین نیاز بازار داخلی، به سراغ بازار خارجی می­روند و با بررسی دقیق بازار و میزان تقاضا در هر کشور صادرات کالا را انجام می­دهند. بخش عمده تولیدات ایرانی در صادرات به اروپا را خشکبار تشکیل می­دهد. از این رو در این مقاله قصد داریم درباره نحوه صادرات خشکبار به اروپا صحبت کنیم و همچنین بهترین و مطمئن­ترین راه های صادرات به اروپا را معرفی می­کنیم تا تجار ایرانی با شناخت این راه ­ها محصولات و کالاهای باکیفیت خود را به راحتی صادر کنند.

صادرات ایران به اروپا

فروش کالا به دیگر ملیت ها که از لحاظ فرهنگ و سبک زندگی با ما متفاوت هستند کار راحتی نیست. اگر قصد صادرات محصول به اروپا را دارید باید آداب و رسوم، فرهنگ، قوانین کشور مقصد و روابط سیاسی آن کشور با ایران را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید متناسب با بازار هدف کالا را بسته بندی و ارسال کنید. اگر برای اولین بار است که می­خواهید صادرات را تجربه کنید پیشنهاد می­کنیم با شرکت­هایی که در این زمینه به صورت تخصصی و قانونی فعالیت می­کنند قرارداد ببندید تا در کمترین زمان کارهای مربوط به ترخیص بار از گمرک، صادرات و حتی واردات را انجام دهند.

این امر کمک می­کند تاجرانی که برای اولین بار صادرات به اروپا را دارند شناخت جامعی از بازار جهانی به دست آورند و هماهنگ با نیاز بازارهای جهانی صادرات را در پیش گیرند. از بین کشورهای اروپایی، اسپانیا و آلمان بهترین گزینه برای صادرات خشکبار، پسته، زعفران، فرش و غیره می­باشد. توصیه می­کنیم بازارهای بزرگ اسپانیا و آلمان را در یک بازه مشخص رصد کنید تا بتوانید زمان مناسب برای ارسال محموله اقدام کنید، زیرا در هر بازه تقاضا به کالای خاصی به طور چشمگیری افزایش می­یابد. با ورود به موقع کالا به بازار، فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد. البته این نکته فقط در مورد این دو کشور صادق نبوده و برای صادرات به هر کشوری در هر جای دنیا کارآمد می­باشد. همچنین تجار بهتر است زمان صادرات به اروپا را نسبت به نوع محصول و تولیدات خود بدانند تا بیشترین بازدهی و سود را دریافت نمایند.

 صادرات خشکبار به اروپا

صادرات خشکبار به اروپا از جمله اصلی ترین محصولات صادراتی ایران به این قاره سبز به شمار می­رود. با افزایش تمایل افراد به زندگی سالم سبب شده محصولاتی مانند پسته، بادام، کشمش، خرما و دیگر خشکبارها فروش خوبی در کشورهای اروپایی داشته باشند. آجیل و میوه ­های خشک به دلیل ماندگاری بالا و شرایط نگه داری آسان باعث شده این دسته از خشکبارها بیشتر برای صادرات به اروپا انتخاب شوند.

اروپایان عموماً میوه های خشک را در نانوایی و شیرینی­ پزی استفاده می­کنند که در حوزه غذایی بیشترین تقاضا را دارند؛ به همین دلیل بهتر است برای شروع تجارت میوه ­های خشک را به بازارهای بین­ المللی اروپا صادر کنید تا روند کار صادرات به اروپا را بدون ضرر فرا بگیرید و جایگاه خوبی در بازارهای اروپا به دست آورید. همانطور که می­دانید تبلیغات محصول به فروش بیشتر کمک می­کند اما برای تبلیغات در کشورهای دیگر چگونه باید عمل کرد؟ بسته بندی محصول، شیوه تبلیغاتی پرکاربرد است که علاوه بر توضیحات جامعی که در اختیار مصرف کننده قرار می دهد، باعث معرفی برند و کشور مبداء (شرکت صادرکننده) می­شود.

حمل بار به اروپا

حمل بار به اروپا دغدغه بسیاری از تجار بوده، زیرا هر کالا شرایط نگه­داری خاصی دارد و اگر شرایط مورد نظر فراهم نشود ممکن از کیفیت حمل و نقل کاسته شود و صادرکننده متحمل ضرر شود. به ویژه در حمل بار به اروپا که دما و نحوه حمل و نقل خشکبار بسیار اهمیت دارد. برای حمل بار به اروپا سه راه وجود دارد که عبارتند از:

  • حمل و نقل دریایی: تنها راه صاردارت محموله ­هایی با وزن و حجم بالا، حمل و نقل دریایی است. در این روش بار در کانتیر جاسازی شده و پس از بارگیری در کشتی به کشور مقصد ارسال می­شود. در حمل و نقل دریایی روش­های مختلفی از قبیل حمل و نقل مستقیم، غیرمستقیم، ترانس شیمپنت، چارترینگ و ترکیبی مورد استفاده قرار می­گیرد که بار یا به طور مستقیماً از مبدا به مقصد فرستاده شده یا از طریق یک بندر واسط بار منتقل می­شود. برای صادرات به کشورهایی مانند آلمان، انگلیس، هلند، فرانسه، ایتالیا و غیره حمل نقل دریایی مقرون به صرفه­ترین راه می­باشد.
  • حمل و نقل زمینی: حمل و نقل زمینی که با کامیون­ها و تریلی­ها انجام می­گیرد و بسته به نوع بار می­توان از کامیون­های یخچال­دار استفاده کرد. عموماً حمل بار به اروپا از کشورهای ترکیه و قفقاز صورت گرفته و می­توان گفت این کشورها دروازه صادرات به اروپا هستند. حمل و نقل زمینی هم از لحاظ هزینه مناسب بوده و هم یک روش مطمئن و بی­خطر برای صادرات محسوب می­شود. به زمان رسیدن محموله به مقصد دقت کنید زیرا مسافت عامل مهم و حیاتی به ویژه در صادرات مواد خوارکی مانند خرما می­باشد. جالب است بدانید در حمل و نقل زمینی بار ترانزیت از مبدا مستقماً به مقصد فرستاده می­شود.
  • حمل و نقل هوایی: حمل و نقل هوایی سریع­ترین و محبوب­ترین روش حمل بار به اروپا است. هزینه بالای حمل و نقل هوایی شاید مانع ارسال بار شود، اما بهتر است بدانید سرعت بالا در ارسال، تعدد شرکت­های حمل و نقل هوایی، پیگیری آسان محموله و سایر موارد باعث شده راهی پرطرفدار در بین تاجران شود.

صادرات خشکبار با فراز رانان جهان

فراز رانان جهان با بیش از ۱۸ سال تجربه از سال ۱۳۸۱ در حمل و نقل کالاها به روسیه، چین و اروپا شما را در شروع تجارتی سودمند و موفق یاری می­ نماید. حمل و نقل بین­ المللی فراز رانان جهان جزء ده شرکت برتر حمل و نقل بین­ المللی در جهان و مفتخر به عضویت در سازمان جهانی حمل و نقل بوده، به همین دلیل می­توانید با خاطری آسوده و بدون هیچ دغدغه ای صادرات به اروپا را داشته باشید. فراز رانان جهان امکان حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای را با کادری متخصص و حرفه ­ای فراهم کرده تا محصولات و موادغذایی حساسی مانند خشکبار با رعایت استاندارد های حمل و نقل جهانی به مقصد برسد.

  • حمل نقل بار به روسیه به صورت تخصصی
  • صادرات و واردات به کشورهای چین و اروپا
  • صادرات و واردات بارهای تحریمی
  • حمل و ترخیص محموله های پستی و سرویس منظم خرده بار از اروپا

از برترین خدمات ارائه شده حمل و نقل بین­ المللی فراز رانان جهان می­باشد.

پیشنهاد می­کنیم از بین راه های هوایی، دریایی و زمینی مناسب­ترین راه ارسال محموله را انتخاب و با کمک واحد پشتیبانی فراز رانان جهان صادراتی مطمئن و امن را تجربه کنید.

Leave a Reply