حمل و نقل دریایی چین به ایران

By اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰مقالات
حمل و نقل دریایی چین به ایران

حمل و نقل دریایی چین به ایران

حمل و نقل دریایی چین به ایران راهی عالی و کم هزینه برای ارسال کالا با حجم و وزن بالاست، که به این روش مبادله کالا، شیپینگ می­گویند. توجه داشته باشید ارسال محصولاتی که محدودیت زمانی ندارند را می­توانید از امکان حمل و نقل دریایی چین به ایران استفاده کنید، زیرا سرعت حمل به دلیل طولانی بودن مسیر، پایین است. اگر قصد تجارت دارید و می­خواهید در زمینه واردات از چین فعالیتی پر سود را تجربه کنید حمل نقل دریایی بهترین گزینه است. قصد داریم روش­های حمل و نقل دریایی، حمل بار از چین به ایران، هزینه حمل بار و واردات کالا از چین را بیان می­کنیم تا تجار ایرانی با شناخت بیشتر، کالاهای خود را با قیمت مناسب وارد کنند.

روش­ های حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی یکی از راه‌های انتقال کالا در سراسر دنیاست که به روش­های مختلف انجام می گیرد. در این بخش پنج روش حمل و نقل دریایی را معرفی می­کنیم تا بتوانید بهترین روش را برای حمل کالا از چین به ایران و بالعکس انتخاب کنید. روش های حمل و نقل دریایی عبارتنداز:

  • مستقیم: این گزینه یکی از روش­های سریع کالاهای وارداتی به شمار می­رود که پس ­از بارگیری از مبداء بدون تغییر در کشتی و یا کانتینر، بار مستقیماً به مقصد منتقل می شود. به دلیل عدم تعویض کشتی و یا کانتینر محموله سریع‌تر به مقصد می­رسد. اگر می­خواهید محموله را با سرعت بیشتری از چین به ایران منتقل کنید؛ روش مستقیم حمل و نقل را اولویت قرار دهید.
  • غیرمستقیم: همان طور که از نام این روش مشخص است بار از مبدا به بندر واسطه منتقل و سپس به مقصد ارسال می­شود. در این روش کانتینر از یک کشتی به کشتی دیگر منتقل شده همین جابه­جایی زمانبر بوده و دیرتر از روش مستقیم محموله به مقصد می­رسد.
  • ترانس شیمپنت: روش ترانس شیمپنت همانند روش غیرمستقیم بار با کمک یک بند واسطه جابه­جا شده با این تفاوت که در ترانس شیمپنت بار کشتی به طور کامل از کشتی اول تخلیه و بعد در کشتی دوم بارگیری می­شود. در این روش ممکن است بیش از دو کشتی در انتقال کالا نقش داشته باشند.
  • چارترینگ: در چارترینگ مالک بار یک را به طور کامل اجاره کرده و اطلاعاتی از قبیل بندر مبداء، مقصد و اطلاعات بار برای مالکان کشتی ارسال شده؛ پس از تایید و انعقاد قرار داد محموله آماده ارسال خواهد شد. روش چارترینگ را معمولاً برای کالایی نظیر شکر و گندم که به صورت فله و یا حجم بالایی دارند مورد استفاده قرار می­گیرد. جالب است بدانید که در حمل و نقل دریایی به روش چارترینگ Dulk Dry می­گویند.
  • ترکیبی: گاهی پیش می­آید که تجار امکان حمل و ترانزیت کالا از مبدا به مقصد را ندارند از این رو با یک شرکت واسطه قرار داد می­بندند تا با روش ترکیبی محموله را منتقل کنند. در روش ترکیبی علاوه بر حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی و هوایی هم به کار گرفته می­شود که این روش مطمئن­ترین روش ممکن بوده، زیرا امنیت کالا افزایش می­یابد و هزینه­های انتقال کاهش می­یابد.

 

حمل بار از چین به ایران

حال که با روش­های حمل دریایی آشنا شدید می­توانید به راحتی مناسب­ترین حمل و نقل دریایی چین به ایران را انتخاب کنید. پس از برقراری روابط بین دو کشور، حمل بار از چین به ایران به طور چشمگیری افزایش یافت. به همین دلیل تاجران ایرانی و چینی برای انتقالی مطمئن راه دریایی را برمی­گزینند، به گونه­ای که روزانه کانتینرهای بسیاری از بنادر چین در ایران تخلیه می­شوند. توجه داشته باشید بندر دبی یکی از بندر واسطه­ای است که می­توانید به روش غیرمستقیم و ترانس شیمپنت محموله مورد نظر را از چین به ایران منتقل کنید.

 

هزینه حمل دریایی چین به ایران

اولین و مهمترین مسئله­ای که تاجران با آن مواجه هستند هزینه حمل دریایی چین به ایران است. محاسبه هزینه بار، کار بسیار آسانی است، اما عواملی چون حجم بار و نوع بار بسیار روی میزان قیمت تاثیرگذار است. عموماً از چین کالاهایی از قبیل اسباب بازی، پوشاک، لوازم الکتریکی، ماشین و غیره به ایران وارد می­شود. اگر به کالاها دقت کنید متوجه خواهید شد که هزینه محموله پوشاک از لوازم الکتریکی کمتر بوده، زیرا حجم بار و ارزش بار کمتر است. لازم است بدانید اغلب هزینه­ حمل و نقل دریایی چین به ایران با هر روشی بر اساس دلار و یا یوان محاسبه می­شود. در نتیجه می­توان گفت ارز هم یک عامل تعیین کننده در این زمینه محسوب می­شود. در ادامه به تاثیر عوامل بر هزینه حمل و نقل دریایی چین به ایران را به طور خلاصه معرفی می­کنیم.

 

تاثیر عوامل بر هزینه حمل و نقل دریایی

همانطور که گفتیم حجم و وزن بر روی هزینه حمل موثر است حال این سوال پیش می­آید که تاثیر حجم و وزن بر هزینه چگونه است؟ باید گفت بارهایی که در هر متر مکعب بیش از ۱۶۷ کیلوگرم باشد هزینه آن محموله به صورت حجمی محاسبه می­شود. در محموله­هایی که به صورت وزنی محاسبه می­شود هر چه وزن بار بیشتر باشد هزینه تمام شده در هر کیلوگرم کمتر خواهد شد. با توجه به مطالب گفته شده قادرید بار را به گونه­ای تنظیم کنید که هزینه نهایی کمتری را برای واردات از چین به ایران را پرداخت کنید. شهر ارسال محموله یک عامل دیگر در هزینه حمل و نقل دریایی چین به ایران به شمار می­رود که اغلب تجار به آن بی توجه­اند. هزینه ارسال از پکن با گوانگجو بسیار متفاوت است پس قبل از ارسال حتماً به شهری که قرار است محموله بارگیری شود توجه کنید.

 

حمل و نقل دریایی فرازرانان جهان

حمل بار به روش دریایی در شرکت فراز رانان جهان روشی کم هزینه و مطمئن می­باشد و برای وارداتی مناسب بوده که زمان رسیدن بار به مقصد محدودیتی ندارد. همان طور که گفتیم مسیر دریایی طولانی بوده و اگر به روش غیر مستقیم و یا ترانس شیمپنت محموله انتقال یابد بار زمان بیشتری در راه خواهد بود. با توجه به روش­ های و هزینه حمل دریایی اشاره شده ما در فراز رانان جهان توصیه می کنیم متناسب با نوع بار روش حمل و نقل دریایی را انتخاب کنید. فراموش نکنید در زمان بستن قرار داد در روش­های ترکیبی و چارترینگ به بندر بارگیری محموله توجه کنید تا هزینه کمتری برای حمل و نقل دریایی چین به ایران بپردازید.

فراز رانان جهان علاوه بر حمل و نقل میان ایران و چین:

  • حمل و نقل به روسیه و اروپا
  • بهره مندی از روش های مختلف حمل و نقل دریایی، جاده ای، ریلی و هوایی
  • موفق به عضویت در سازمان های جهانی حمل و نقل جهانی
  • جزو ۱۰ شرکت برتر در زمینه حمل و نقل بین المللی
  • صادرات و واردات بارهای تحریمی
  • حمل بار به روسیه به صورت تخصصی طبق قوانین و چهارچوب ها
  • تخیص محموله های پستی
  • ارائه سرویس های منظم خرده بار از اروپا

با این حال مفتخر هستیم از سال ۱۳۸۱ همراه با نیروهای متعهد و متخصص پشتیبان و حامی کالاهای صادراتی و وارداتی بوده ایم. همچنین فراز رانان جهان در داخل و خارج از کشور شعب معتبر داشته و با آشنایی کامل به قوانین تشریفات ترانزیت و گمرکی در کلیه مرزهای جهانی، همراه صاحبان بار و کالاهای صادراتی و وارداتی است.

Leave a Reply