حمل و نقل روسیه و بلاروس وارد محدودیت های اتحادیه اروپا شد

By فروردین ۲۴, ۱۴۰۱اخبار
حمل و نقل روسیه و بلاروس وارد محدودیت های اتحادیه اروپا شد

مسکو روز شنبه اعلام کرده که کشورهای عضو اتحادیه اروپا که با روسیه و بلاروس هم مرز هستند از روز جمعه، به بهانه تحریم ها مانع از ورود خودروهای باربری ثبت شده در این کشورها شده اند.

اتحادیه اروپا از روز جمعه به صورت رسمی تحریم هایی علیه روسیه اعمال کرده که شامل ممنوعیت واردات ذغال سنگ، چوب و الوار، مواد شیمیایی و دیگر محصولات از این کشور و جلوگیری از ورود بسیاری از شناورها و خودروهای باری روسیه به پهنه این سازمان اروپایی می شود.

به گزارش تین نیوز از خبرگزاری رویترز؛ اداره گمرک روسیه افزود: خودروهای دارای پلاک روسیه و بلاروس که در زمینه حمل ونقل بین المللی استفاده می شوند، از این پس مجاز به انتقال کالا به قلمرو اتحادیه اروپا نخواهند بود.

گمرک روسیه بر اساس اطلاعات در دسترس افزود: این محدودیت ها هنوز بر کامیون ها و تریلرهای حامل مواد دارویی، پزشکی، خوراکی و محصولات کشاورزی مانند گندم و همچنین بر انتقال ناقل های انرژی، فلزات غیرآهنی و کودهای شیمیایی اعمال نشده است.

هنوز محدودیتی برای تردد خودروهای دارای پلاک روسیه از این کشور به کالینینگراد (سرزمینی متعلق به روسیه در دریای بالتیک که میان لهستان و لیتوانی محصور شده است)، اجرا نشده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس اوکراین به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن در پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه این کشور شرق اروپا آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف را به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

ادامه این درگیری‌های نظامی و واکنش‌ها به اقدام روسیه، منجر به تصویب و اعمال تحریم های اقتصادی و مالی گسترده و بی سابقه غرب بر این کشور شده است.

 

منبع: تین نیوز

Leave a Reply